איטום גגות מרוצפים

גגות מרוצפים הם נפוצים בדירות בהן ישנה גישה לגג. ריצוף הגג הופך אותו לנעים ומזמין, ומאפשר לנו לקיים בו פעילויות שונות כמו אירוח, פיקניקים, מסיבות, ועוד. בימים סוערים וגשומים, גגות מרוצפים עלולים להפוך לחיסרון, עקב כך שהם קולטים את כל המשקעים המגיעים אל גג הבית שלנו. מערכת האיטום בגגות כאלו ממוקמת מתחת לריצוף, וההגעה אליה עשויה להיות בעייתית הרבה יותר מאשר בגגות רגילים. ישנן מספר פעולות שאותן ניתן לבצע על מנת ליצור עמידות טובה בגגות מרוצפים, ועל מנת למנוע חדירת רטיבות למבנה דרך שכבות האיטום.


האתגר באיטום גגות מרוצפים

תחום האיטום התפתח והשתכלל רבות בשנים האחרונות, ולאחרונה אנו נתקלים בחומרים חדשים ומתוחכמים, ובשיטות יעילות וחדישות לאיטום גגות. חיפוש קצר ברשת יחשוף בפנינו חומרים כגון מסטיק פוליאוריטני, רובה היפוקסית, יריעות ביטומניות, ושמות מעניינים נוספים. למעשה כל חומר הוא בעל תכונות פיזיקאליות מעט שונות, ומתאים למטרה אחרת. כמו כן, יש חשיבות גבוהה לשילוב החומרים באופן נכון זה עם זה, על מנת לקבל תוצאה יעילה. גגות מרוצפים לרוב מציבים אתגר כשמדובר בעבודות איטום, היות ומערכת האיטום ממוקמת מתחת לאריחים, ותחזוקה שלה לעתים דורשת את הסרתם. פירוק האריחים בד"כ נדרש לאחר שכבר חדרה רטיבות לשכבה שמתחתם, ויצרה בריכה קטנה של מים שממשיכים לחלחל בהדרגה אל פנים המבנה. במקרה שכזה לרוב אין מנוס מפירוק של הריצוף.

איטום מונע בגגות מרוצפים

כשמדובר בגגות מרוצפים, עבודת האיטום הראשונית היא חשובה, ותמנע בעיות משמעותיות בעתיד. על מנת להימנע ממצב עתידי בוא ניאלץ לפרק את אריחי הריצוף, חשוב ליצור שיפועים נכונים לכיוון המרזבים, להתקין נקזים שיובילו את מי הגשמים לכיוון המרזבים, ולהשתמש בחומרים המתאימים ע"פ שלבים מדויקים של עבודה. שלבי העבודה במצב של בניית גג חדש ובמצב של פירוק ריצוף על מנת לאטום מחדש- הם די דומים. ובכל מקרה, במצב של בניית גג מרוצף חדש- מומלץ שהריצוף והאיטום יבוצעו ע"י אותו בעל מקצוע- וזאת על מנת למנוע מחלוקות בנושאי אחריות, שעלולות "להפיל" את הלקוח בין הכיסאות.

גגות מרוצפים נפוצים בקרב תושבי ישראל, ומאפשרים ניצול והנאה של שטח הגג בצורה הטובה ביותר. בין אם מדובר בשתיית קפה שגרתית או אימון כושר, ובין אם מדובר באירועים חברתיים כגון ארוחות, מסיבות ופעילויות נוספות- גג מרוצף הוא תמיד שימושי. בימי החורף הגשומים, גגות מרוצפים דורשים תשומת לב מוגברת, עקב כך שהם חשופים לנזקי הגשמים, ועלולים ליצור עבורנו בעיות משמעותיות. חדירה של מים אל מתחת לאריחי הריצוף, עלולה להצריך את פירוק הריצוף לצורך איטום מחדש.  לכן מומלץ שלא להגיע למצב זה- ולדאוג לאיטום איכותי עוד לפני שמגיעים ימי הגשם החורפיים. בעל מקצוע מנוסה יוכל לסייע בידינו לבחור את החומרים הנכונים, ואת שיטות האיטום המיטביות עבור הגג שלנו.

גג ביתי