איטום מאגרי מים

איטום של מאגרי מים מהווה אתגר לא פשוט עבור בעלי המקצוע, היות והוא דורש שיקול דעת לגבי מספר נושאים. מעבר לעובדה שכל מאגר מים נתון ללחץ מתמיד על דפנותיו עקב מסת המים, יש להתחשב גם בגורמים נוספים כגון פתחי כניסת ויציאת המים, רעילות חומרי האיטום במידה ומדובר במאגר מי שתייה, ועוד. תחום האיטום השתכלל רבות בשנים האחרונות, וכיום ניתן למצוא מגוון רב של חומרי איטום בעלי מאפיינים שונים, ושלל שיטות איטום המשמשות את בעלי המקצוע. בעבודות איטום בכלל, ועבודות איטום של מאגרי מים בפרט- תמיד נעדיף עבודה של בעל מקצוע עם ניסיון בתחום.

סוגי מאגרי מים

כשאנו מדברים על מאגרי מים- הכוונה לכאלו מעשה ידי אדם, ויש סוגים רבים שלהם. בין השאר מדובר על בריכות שחייה, מאגרי מי כיבוי אש, מאגרי מי שתייה, בריכות התפלה, בריכות דגים, ועוד. לכל מאגר יש מטרה שונה, ועל בעלי המקצוע לקחת זאת בחשבון בעת עבודות האיטום. למשל- במידה ומדובר במאגר מי שתייה, חשוב להשתמש בחומרי איטום שאינם רעילים, מחשש להרעלת מי השתייה. ובמידה ומדובר במאגר של שפכי תעשייה או מי קולחין- יש חשיבות גבוהה למניעת חלחול שלהם אל מי התהום וזיהום שלהם. על בעל המקצוע מוטל לבחור בצורה נכונה את חומרי האיטום בהתאם למטרה המתבקשת, ולבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר על מנת למנוע כשלים ומפגעים בטיחותיים וסביבתיים.

חומרי ושיטות איטום מאגרי מים

כאמור בפסקת הפתיחה, תחום האיטום צמח בשנים האחרונות, וכיום הוא עשיר ומגוון מבחינת החומרים והשיטות שבהן נעשה שימוש. בין החומרים המיועדים לאיטום מאגרי מים ניתן למצוא יריעות איטום, יריעות ניקוז, גיאוטקסטילים, פוליפרופילן משוריין, ועוד. לכל חומר יש תכונות פיזיקאליות שונות, ואלה תשפענה על עמידותו, חדירותו, רעילותו, והפוטנציאל שלו לגידול חיידקים ופטריות. מעבר לחומרים שאותם יש לבחור בקפידה, עבודת האיטום עצמה דורשת מעקב מדויק אחר חוקים וזמנים, ביצוע ע"פ סדר פעולות, ושימוש במוצרים נלווים כגון רשתות, צנרת ומצופים. איטום של מאגרי מים חייב להיות מדויק ומקצועי, שהרי חשיבותו מכרעת- בין אם מדובר במניעת נזקים כלכליים עקב אבדן מים, וקל וחומר כשמדובר בהימנעות מזיהום של מי שתייה או מי תהום.

תחום האיטום הוא רחב יריעה, ונושא איטום מאגרי המים ספציפית- הוא אחד הנושאים היותר מאתגרים במסגרתו. איטום מאגרי מים דורש יצירת תשתית יציבה ואמינה שתעמוד בלחץ המים שנים רבות ככל האפשר, ובמקביל תיתן מענה בטוח במצבים של מאגרי מי שתייה, מי קולחין או שפכים תעשייתיים. איטום מאגרי מים, לעתים קשור ישירות לבטיחות הציבור ולהבטחת ניקיון מי התהום שלנו. בביצוע עבודות איטום למאגרי מים, רצוי לשכור את שירותיו של בעל מקצוע או חברה בעלת ניסיון רב בתחום, על מנת להימנע מעבודה שאינה איכותית ועלולה ליצור מפגעים בטיחותיים.

עיר מגורים