איטום קירות חיצוניים

תחום האיטום הוא תחום מורכב, שלעתים נלקח כמובן מאליו. מתי כן אנו הופכים להיות מודעים אליו? כשמתעוררת בעיה כלשהי, למשל רטיבות, כתמי עובש, בועות בקיר, וכדומה. איטום של קירות חיצוניים הוא תהליך שחייב להיות מקצועי ומדויק, על מנת לאפשר שנים ארוכות של עמידות, ללא צורך בשיפוצים נוספים ומיותרים לאחר בניית המבנה. שיטות וחומרי האיטום, מטבע הדברים- השתנו והשתכללו במהלך השנים, ולכן הגיוני שבניינים ישנים לא יציגו את אותה העמידות שאנו מצפים לה כשמדובר בבנייה חדישה. 

מתי נדרש איטום קירות חיצוניים?


סימנים לבעיה כלשהי באיטום מופיעים כמעט תמיד בתוך הבית עצמו. כשאנו עדים לתופעות כמו כתמי עובש ורטיבות, "הזעה" של הקירות, וכו'… זה אומר שהרטיבות כבר חלחלה דרך המעטפת החיצונית של הבניין, חדרה את עובי הקיר, ועכשיו היא מבצבצת בתחום הפנימי של הקיר- כלומר בתוך הבית עצמו.
בעל מקצוע עם ניסיון- יידע לומר היכן התחילה הבעיה, ואיזה סוג איטום נדרש. ייתכן שבעיה כזו מקורה בכשל איטום הגג, וייתכן שמדובר בבעיה באיטום המעטפת החיצונית של המבנה- שדרכה מגיעים המים. שיטות וחומרי האיטום הפכו יעילות יותר בשנים האחרונות, ואיטום איכותי ע"י בעל מקצוע אמין, יכול להבטיח לנו שנים רבות של שלווה עבורנו ועבור הדיירים שלנו.

חומרים וסוגי איטום

ככל שמדובר באיטום קירות חיצוניים, הלקסיקון הינו רחב ולעתים מבלבל- כמו בכל שאר תחומי האיטום. למי מאיתנו שהתעניין, נוכל להיתקל בחומרים כגון "חומרי איטום פוליאוריתניים", "שליכט גמיש", ועוד נוספים שלעתים עשויים להישמע לנו כג'יבריש. חשוב להבין שעבור כל סוג של קיר חיצוני- נדרשים חומרים שונים, זמני המתנה מדויקים וספציפיים, ושיטות עבודה שונות. לעתים קורה שהוראות האיטום אינן מבוצעות כהלכתן, אם עקב רצון לחסוך זמן, ואם על מנת לחסוך בהוצאות כלכליות. במצב כזה- הדיירים עתידים לשאת בתוצאות העבודה הרשלנית, ובמידה ומדובר בבניין חדש יחסית- מומלץ להם לבחון האם האחריות על העבודה עדיין תקפה מצד הקבלן.
עבודות איטום של קירות חיצוניים לעתים מבוצעות בגובה רב, ובמקומות שלא פשוט להגיע אליהם. בין השיטות השונות הזמינות לבעלי המקצוע, נוכל למצוא שיטות ישנות יחסית- כמו הצבת פיגומים, שיטות חדישות יותר- כמו גלישת סנפלינג, וגם שימוש במנופים- המשמש את חלק מבעלי מקצוע לצורך עבודות איטום.

חשוב להכיר בחשיבותה המשמעותית של עבודת האיטום, כשמדובר בקירותיו החיצוניים של כל מבנה. מעטפת המבנה החיצונית חשופה להשפעות האקלים הבלתי פוסקות, ולבלאי טבעי, ולכן חשוב שיצירתה הראשונית תהיה קרובה לשלמות ככל האפשר. היום בשונה מפעם, שוק האיטום מציע ללקוחות חומרים מתקדמים ושיטות יעילות לאיטום של קירות חיצוניים, ותפקידם של הלקוחות הוא לבחור נכון, גם אם מדובר לעתים בהוצאה גדולה יותר שתעניק עבודה איכותית. מומלץ לעבוד עם איש מקצוע אמין, היות והתאמת החומר ושיטת האיטום, הן אלה שתקבענה את עמידות הקירות בעתיד.

קיר