איטום קירות פנימיים

איטום קירות פנימיים הוא תחום שכן לאיטום הקירות החיצוניים, ושניהם שלובים זה בזה, על אף שאופי העבודה הוא שונה. עבודת איטום לקירות פנימיים לרוב נדרשת לאחר גילוי בעיה כלשהי, בד"כ רטיבות- שחדרה והגיעה עד הדופן הפנימית של מבנה המגורים. גילוי סימני רטיבות כגון "הזעת" הקירות, כתמי עובש, ובועת על פני הקיר- יגרמו לנו להבין שיש בעיה קודם כל במעטפת החיצונית של המבנה, ועלינו לטפל בה בראשונה. לאחר הטיפול בקירות החיצוניים- נהיה מעוניינים לתקן את נזקי הרטיבות שנוצרו בקירות הפנימיים.

מדוע לאטום קירות פנימיים?

בין הסיבות הנפוצות שבגינן נהיה מעוניינים לבצע איטום לקירות פנימיים, נוכל להיתקל בסיבת הרטיבות, ובסיבת הרעש. לעתים שתי הסיבות האלה הולכות יד ביד, למשל בקירות גבס שבהן לעתים מחלחלת רטיבות הגורמת להרס הגבס הפנימי, ולכן- לבידוד רעש לקוי וירוד משמעותית.
לרוב כשמדובר באיטום קירות פנימיים, אנשים מזמינים קבלן איטום עבור חדר המקלחת, היות וזה החדר שבד"כ מתמודד עם הרטיבות הגדולה ביותר, אך לא בלבד! נמצא כי הרטיבות משמעותית גם במקומות כמו מרתפים הנמצאים מתחת לאדמה, או בחדרים שיש להם קירות חיצוניים במבנה.
איטום של קירות פנימיים הוא פשוט יותר מאשר איטום קירות חיצוניים, ומסיבה זו אנשים רבים נוטים לנסות ולבצע אותו לבד. ואכן, ברשת ניתן למצוא מדריכים רבים שעוזרים לשיפוצניק החובבן לבצע איטום קירות פנימיים באמצעות חומר איטום, צבע, שפכטל, ועוד כמה מצרכים. בכל מקרה- ייתכן וחישוב של הזמן הדרוש, עלות החומרים, ואיכות העבודה, יגרום לנו להעדיף קבלן איטום מקצועי שיבצע עבורנו את העבודה- ויבטיח לנו מספר רב של שנים שקטות ונטולות כתמי רטיבות.

חומרים לאיטום קירות פנים


בתחום האיטום יש מגוון גדול של חומרים, ששמותיהם עשויים להישמע לנו מוזרים מאוד, במידה ואנחנו לא בעלי מקצוע בתחום. בין החומרים הנפוצים לאיטום קירות פנימיים, נוכל למצוא חומרים ביטומניים משחתיים, חומרים פוליאוריטניים, ועוד. על אף שלעתים המאמרים ברשת מציגים את עבודת האיטום כפשוטה, וכפעולה שניתן בקלות לבצע לבד, לרוב אין זה כך. לעתים אדם קורא מאמר המסביר כיצד לבצע עבודת שיפוץ כלשהי, ממהר לחנות חומרי הבניין, ומתחיל לעבור כשהוא עוקב אחרי ההוראות. ברוב הפעמים? אותו אדם יגלה במהרה שהעבודה אינה כה פשוטה, ושחסר לו מידע וניסיון על מנת לצלוח אותה בשלום. גם במידה ואותו אדם הוא מאוד כישרוני, מן הסתם לא ניתן להשוות עבודה חובבנית לעבודה של בעל מקצוע שעשה זאת עשרות או מאות פעמים.

איטום קירות פנים מאפשר לנו הגנה מרטיבות ומרעש, ופעמים רבות הוא שלוב עם איטום הקירות החיצוניים, המהווה את התנאי הראשוני לתחילת העבודה בפנים המבנה. על אף שאיטום קירות פנים מצטייר לעתים כפשוט יחסית, מומלץ להעדיף בעל מקצוע שיעניק לנו איטום פנימי איכותי, ושנים נטולות כתמי רטיבות, עובש ורעש.
קיר פנימי