בחירת מנוף הרמה לעבודות איטום גגות

בחירה נכונה של מנוף הרמה יכולה לסייע לביצוע סוגים שונים של עבודות איטום, בעיקר בגובה וכמובן גם על גגות. אבל איך בוחרים את המנוף המתאים ומה אפשר לעשות איתו? הנה כמה הצעות.

עבודות איטום מתבצעות במבנים חדשים ואחת לתקופה מסוימת גם במבנים קיימים. מלבד בתי מגורים פרטיים, יש צורך בעבודות איטום על כל סוג של גג ולכן גם על בנייני משרדים, בנייני מגורים משותפים  וכמובן מבנים ציבוריים. עם זאת, איטום יעיל חייב להתפרש על כל שטח המבנה וגם על הגג. אז בשביל לבצע עבודות איטום כאלה, צריך להשתמש בפתרונות הרמה לגובה.

 

הכנת שיעורי בית לפני בחירת המנוף

התייעצות עם חברה כמו ליפטר למשל יכולה לסייע בהשוואה בין סוגים שונים של פתרונות הרמה בכלל ולצורך בחירת מנוף הרמה בפרט. במקביל, כדאי להכין את שיעורי הבית ולאפיין את הפרויקט. בין היתר, צריך לקחת בחשבון את גובה הגג ביחס לגובה המקסימאלי של המנוף ואת האופן שבו עומדים להשתמש בו.

 

מה אפשר לעשות עם מנוף הרמה?

מנוף הרמה מאפשר להרים את הציוד או את העובדים. בשביל להרים את רק את הציוד ניתן להשתמש במנוף רגיל או בעגורן, בעוד הרמה של עובדים תחייב שימוש במנוף עם סל. כמו כן, יש דגמים של מנופי הרמה שבהם אפשר להרים גם את הציוד וגם את העובדים – אבל בלי שזה יבוא על חשבון הנגישות לגג.

 

כך שומרים על הבטיחות

הבטיחות צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות כאשר בוחרים כל סוג של מנוף. התייעצות עם בעלי מקצוע היא כאמור דרך טובה להשוות בין המנופים, אבל האחריות היא בסופו של דבר של מי שמבצע את העבודה בגובה. לכן, יש לבדוק איזה מנוף הכי מתאים לאופי השימוש הצפוי ובאיזה דגם כדאי לבחור על מנת להגן על העובדים ולמנוע נפילה שלהם או של הציוד.

 

הפעלת המנוף לצורך עבודות איטום גגות

סוגיה אחרת ולא פחות חשובה בכל הנוגע לבחירה נכונה של מנוף הרמה היא המפעיל. היות ויש צורך ברישיון מנופאי על מנת להפעיל מנוף הרמה, צריך להחליט מראש אם שוכרים איש מקצוע כזה או מסמיכים את אחד העובדים של החברה. גם פה, הרבה תלוי באופי הפרויקט ובמספר הפרויקטים שאותם מתכננים לבצע.

 

מה עדיף – לשכור או לרכוש?

בחירת מנוף הרמה יכולה להתאים לסוגים שונים של עבודות בגובה ועבודות איטום על הגג. אבל אם מבצעים פרויקט כזה לעיתים רחוקות בלבד, ייתכן ועדיף יהיה לשכור אותו ולא לקנות. לעומת זאת, רכישה של מנוף משתלמת למי שמבצע המון עבודות בגובה או לחברות שזו ההתמחות שלהם. כך או כך, את המנוף עצמו כדאי לבחור רק לאור כל שיקולי הבטיחות והתייעצות עם בעלי המקצוע הרלוונטיים.

גג