יתרונות וחסרונות של במת הרמה למכירה

במת הרמה מספקת מגוון רחב של יתרונות, אך השאלה היא האם עדיף לרכוש או לשכור אותה. במאמר הבא נציג את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות ונבין מה עומד מאחורי מערכת השיקולים.

 

על במות הרמה

במת הרמה להשכרה או למכירה היא כיום פתרון הרמה אידיאלי שיכול להתאים למגוון רחב של פרויקטים. קודם כל, במות הרמה מן הסוג הזה מתאימות גם למקומות פתוחים וגם למקומות סגורים. בניגוד למנוף או לפתרונות הרמה אחרים שיכולים להיות מופעלים רק בשטח הפתוח, כאן מדובר על פתרון שזמין עבור אולמות תצוגה, מחסנים ועוד.

שנית, במת הרמה מתאפיינת בכך שהיא מתאימה גם להרמה של הציוד וגם להרמה של העובדים. במילים אחרות, במת הרמה היא בדרך כלל הפתרון היחיד שמאפשר לרכז עליו את העובדים ואת הציוד בצורה מסודרת ובטיחותית. אז מכאן והלאה, כל שנותר להכריע לגביו הוא האם להעדיף במת הרמה להשכרה או למכירה.

 

למה לקנות במת הרמה?

היתרון הכי כדול של במת הרמה למכירה הוא שניתן לאחר מכן להשתמש בה בהתראה קצרה. אם קונים במת הרמה עבור המפעל או המחסן למשל, סביר להניח שיהיו עובדים שיודעים להפעיל אותה. אז בשביל להפעיל במות הרמה כאלה, אין צורך להשתמש בשירות של חברות חיצוניות אלא רק לנצל את כוח האדם הקיים בהתראה של דקות ספורות.

יתרון אחר של במת הרמה הוא כלכלי. בטווח הארוך, משתלם יותר לקנות פתרונות הרמה, ציוד מכני הנדסי או כל סוג אחר של מכונה שמיועדת עבור הסקטור התעשייתי. גם בענפי הבנייה והשיפוצים, סביר להניח שיהיה יותר משתלם לשלם פעם אחת על במת הרמה – מאשר לשכור אותה בכל פרויקט מחדש.

 

למה לשכור במת הרמה?

אבל כמובן שיש גם יתרונות שמייצגים את האפשרות של במת הרמה להשכרה. כאן, התשלום הראשוני הוא הרבה יותר נמוך והוא נחשב אטרקטיבי גם עבור קבלנים או בעלי מקצוע שמבצעים פרויקט חד פעמי בלבד. אם הפרויקט הוא לתקופה מוגבלת, יכול להיות שלא יהיה טעם לקנות את במת ההרמה ושעדיף יהיה לשכור אותה.

חוץ מזה, היתרון של השכרת במת הרמה הוא שניתן בכל פעם לשנות את הדרישות. בעוד רכישת במות הרמה מחייבת את הרוכש להשתמש באותו דגם בכל פרויקט, השכרה מאפשרת שמירה על גמישות.

 

כך מכריעים בסוגיה

מכל האמור לעיל אפשר להבין שאין תשובה חד משמעית לשאלה האם עדיף לקנות או לשכור במות הרמה. מצד אחד, יש את היתרונות הכלכליים שעולים בקנה אחד עם רכישת במות הרמה עבור חברות מקצועיות ומי שזקוק להן על בסיס יום יומי. מצד שני, יש גם יתרונות להשכרת במות הרמה בהתאם לאופי הפרויקט. אז בסוף, הדגש הוא על התאמת הפתרון לצרכים הקיימים ועל התייעצות עם בעלי מקצוע מנוסים.

מנוף